Prevaha dobrého
Nože sa dívajte do tohto prúdu a načúvajte jeho melódiám! Ustavične hľadá more, a hoci jeho hľadanie nemá konca, spieva o svojom tajomstve deň čo deň, od poludnia k poludniu. Kiež by ste aj vy hľadali Otca, ako potok hľadá more. - Chalíl Džibrán

réžia/ Zuzana Ďuricová Hájková
choreografia/ Tibor Trulik, Zuzana Ďuricová Hájková
hudba/ Matej Háasz
svetelný dizajn/ Ján Čief
Videoart/ Lukáš Matejka
Interpretácia/ Tibor Trulik, Lenka Mičincová, Michaela Mirtová, Isabel Paladin, Luca Tomao, Michaela Turcerová, Pavol Pondelík, Samuel Juráš
Fascinujúci tok rieky sa pri jeho prebytku môže vyliať z koryta.
To vyliatie môže byť dvojaké:
raz je požehnaním, keď zavlaží suchú zem a dá nový život a energiu;
inokedy skazou, keď zaplaví obydlia, rúca hrádze a berie životy.
Tak naša vnútorná rieka emócií môže byť vyliata rozličným spôsobom,
buď dáva rásť a oblažuje, alebo naopak rastie v skaze.
Čo preváži?
– slovami choreografky
Zuzana Ďuricová Hájková
pôsobí ako choreografka, pedagogička a riaditeľka Divadla Štúdio tanca. Je absolventkou VŠMU v Bratislave v odbore choreografia a rovnako aj umeleckej stáže v Györskom balete v Maďarsku. Počas svojej profesionálnej kariéry pôsobila na Tanečnom konzervatóriu v Bratislave, umelecky viedla súbor moderného tanca Auriga a Skupinu súčasného tanca.
Ako choreografka spolupracovala s mnohými divadlami na Slovensku, ale aj v zahraničí (napr. DAB Nitra, DJZ Prešov, BDnR Banská Bystrica, Klicperovo divadlo H.Králové, Východočeské divadlo Pardubice, Národní divadlo Praha). Pôsobila ako umelecká šéfka baletu Štátnej opery, ako zakladateľka a pedagogička tanečného odboru Konzervatória J. L. Bellu v Banskej Bystrici. Od roku 1998 je riaditeľkou Divadla Štúdio tanca, profesionálneho tanečného divadla. Je držiteľkou 1. prémie v Celoštátnej československej choreografickej súťaži za projekt Stop, získala ocenenie za najlepšiu réžiu a choreografiu predstavenia Nové stromy vo mne a v roku 2009 hlavnú cenu festivalu DIV za predstavenie Blízkosť vzdialených. Za 20 rokov existencie divadla vytvorila dve desiatky autorských projektov, napr. Sattó-Tanec vetra, Tichá púšť, Tak dávno som Ti nenapísala, Lososy, Jadro, Očista, Márnosť nad márnosti, Pastierka vlkov a na Slovensku sa stala výraznou osobnosťou rozvíjajúcou povedomie v oblasti súčasného tanca.
Tibor Trulik
V súčasnosti profesionálny tanečník, pedagóg, choreograf a lektor tanečných kurzov súčasného tanca pre dospelých. Jeho dlhodobé pôsobenie v Divadle Štúdio tanca ako tanečníka a príležitosti na rozvoj a sebarealizáciu vyvrcholili vo vlastnú autorskú tvorbu. Spočiatku sa formou spolupráce podieľal na viacerých tanečných projektoch pre deti – UZLY (2006), na tanečnej rozprávke O SESTRE DRAKOM UNESENEJ (2008), STROMY (2011) a PASTIERKA VLKOV (2017). Neskôr pripravil a uviedol aj vlastné projekty súčasného tanca – sólo ODPORNÝ DOMOV, inscenáciu BABYLONSKÁ VEŽA (2013) a napokon ANDROGÉN (2015).
„Je to výsostne súčasné divadlo, v ktorom má pevné opodstatnenie hudobná aj vizuálna zložka, vysoká profesionalita tanečníkov a umelecká koncepcia, ktorá dotvára konečné vyznenie inscenácie. Tanec v najpozitívnejšom slova zmysle, atakujúca hudba a pôsobivý videoart Lukáša Matejku. Divadlo je atakom i prosbou. Snaží sa zalarmovať pasívnych a podporiť pozitívne kroky nielen umelcov, ale aj ľudí, ktorí zatiaľ zostávajú pasívni.“
Dáša Šebanová: Prevaha dobrého v Štúdiu tanca, Pravda 13. 11. 2017
Čítajte viac na: https://kultura.pravda.sk/divadlo/clanok/447942-prevaha-dobreho-v-studiu-tanca/
„ […] bubeník Samuel Juráš so saxofonistami Michaelou Turcerovou a Pavlom Pondelíkom na javisku figurujú aj v pohybových obrazoch. Ich živý hudobný prejav sa párkrát parádne vyleje z brehov a možno má aj na svedomí, čo sa zo súčasného tanca takmer vytratilo – skupinovú skokovú variáciu. […] To, ako (pozn. Zuzana Ďuricová Hájková, choreografka) dávkuje publiku tie metafory, je tiež politika, nezmieta sa v nich ako list vo vetre. Pevne držala opraty v sedle dvadsaťročného plnokrvníka, aj s ľadovým dychom extrémistického zriaďovateľa na krku, vždy smerom k divákom. Vo vydarenom duete ide medzi dlhoročnými členmi súboru Rajchmanovou a Trulikom presne o ten vzťah, aký má Štúdio tanca k svojmu banskobystrickému publiku – o dôveru.“
Katarína Zagorski: Veľké víťazstvo tanca v Banskej Bystrici a prekročenie tieňa v SND. Denník N 23. 11. 2017
Čítajte viac na https://dennikn.sk/951336/velke-vitazstvo-tanca-v-banskej-bystrici-a-prekrocenie-tiena-v-snd/
Z verejných zdrojov podporil Fond na podporu umenia.